tirsdag 27. september 2011

Nattevaktsprosjekter

Jeg byttet jobb i august og har nå havnet på en arbeidsplass hvor pasientene faktisk sover om natta.
Utrolig, men sant! 
Det gir rom for litt håndarbeid på natterstid. Uten det hadde øyelokkene fort føltes tunge.



 3 netter i helga resulterte i et heklet skjerf til lillegutt.



Fargene ble valgt ut så de skulle matche den nye vinterjakka




Det andre nattevaktsprosjektet mitt ser slik ut



Jada, nå skal fruen ta sertifikatet. 
Jeg må faktisk innrømme at det skal bli deilig å slippe å bruke 3 timer(!) på levering og henting i barnehagen per dag!

Jeg har kommet meg igjennom de to første kapittlene i boka og har til nå lært at

- det er lurt å være oppmerksom når man kjører bil
- det ikke er så lurt å kjøre bil når man er full
- barn er små av vekst og lekne vesener


Fortsetter resten av boka på dette nivået, blir teorieksamen bare barnematen...;)



Fin tirsdag:)

16 kommentarer:

  1. kjempefint skjerf! Så godt at du kan gjøre slike ting når du uansett må være våken! Hva slags garn har du strikket det i?
    Jeg har heller ikke lappen,men har heldigvis barnehagen 4 min gåtur unna :) Uansett blir ting lettere med lappen! For en frihet det ville vært, til å besøke venninner som bor litt lengre enn en gåtur unna, på kveldstid imens samboeren er hjemme med barna :)

    SvarSlett
  2. Skjerfet er heklet i Lanette og Dale babyull, de kan visstnok brukes litt om hverandre:)

    SvarSlett
  3. Så fine farger! Det må være herlig å se resultat av en jobbehelg på denne måten da:)

    Fikk lappen når jeg var 27 (gravid i sjette måned), og det er en av de beste investeringene! Ellers hadde det blitt 3 timer levering/henting på meg hver dag også;)
    Lykke til! Og husk bilbelte;)

    SvarSlett
  4. Kjempefint skjerf med lekre farger!!
    Lykke til meg førekortet!!!
    Her sitter jeg uten, men har skolen rett ved siden av, jobben en liten sykkeltur unna og en bedre halvdel med kortet i orden i tilfelle lengre turer:)

    - Ine

    SvarSlett
  5. 3 (!!!!) timer!!!! Å heerrejimmen, det høres tungt ut. Lykke til med lappen. Det er MEGADEILIG å kjøre bil!

    Og skjerfet så supert ut!

    SvarSlett
  6. Flott skjerf.

    Lykke til med lappen, tok også lappen sent, men før storbror ble født. Det vil jo være deilig å bruke kortere tid på å levere, mer tid til annet. Boka er forresten ikke fryktelig vanskelig, mye handler om oppmerksomhet og ydmykhet syns jeg.

    SvarSlett
  7. Utrolig flott blogg! Så mye fint og så mange ider og flotte kominasjoner! her vil jeg legge meg som følger og følge med;) Jeg er også holder på å ta førerkort 25 år og to barn .blir en lettelse!
    ha en god onsdag. cathrine

    SvarSlett
  8. Godt å ha noe å pusle med på nattevakter ja...
    Nydelig skjerf i fine farger.
    Flink du er ;)
    Lykke til med sertifikatet da! Kjekt å ha det ja...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  9. ha ha ha, måtte le av det kloke som står i teoriboken!
    du, det blir bra med lappen da. Og jeg lover deg at i den byen vi bor i er det en drøm å kjøre bil. Nesten ikke kø, og ja...i det hele tatt.
    gurimalla - jeg har sympati med deg henting/bringing. En periode hadde jeg også bare sykkel, og en unge i barnehage på hver kant av byen, den ene på gamlegrendåsen!!! Hadde det ennå vært samme vei jeg skulle, nei da. Jeg jobbet i byen, så var det opp alle de bakkene for 2 gang og ned igjen. Det var galskap altså!! Heia hjemmemammaer sier jeg...eller ihvertfall heia mammaer med BIL!

    SvarSlett
  10. Hehehe :) Ja lykke til med lappen!! Så koselig du skriver :)

    SvarSlett
  11. 3 timer henting og bringing ! Ja da skjønner jeg at du har bestemt deg for å ta lappen ;) Lykke til med lesingen og kjøringen - Spennende tider ;)
    Fint skjerf du har strikket til lillegutt :)

    Klem fra Janne som har det gamle førerkortet ennå , en slik svær lapp vettu . Jeg må virkelig dra på biltilsynet og få ordnet meg et nytt ;)

    SvarSlett
  12. nå husker jeg faktisk ikke hvilken farge det er på svalene på de jeg har lagt igjen hos Kåre. Tror ikke alle er svarte(?) skal dit en tur i morgen, skal sjekke da.. Ellers har jeg knipset masse bilder av putene for å legge ut på Epla da..bare venter på ny maskin i morra. Da kan du jo se utvalget der,
    så kan jeg evnt bare legge den til side for deg.
    fin kveld til deg!

    SvarSlett
  13. Haha :-) Det med at barn er små og lekne var jo overraskende nytt... Lykke til med lappen, jeg holder på med det nå jeg også.

    SvarSlett
  14. Skjerfet var bare sååå lekkert!
    Jeg sier det igjen; Du er så DYKTIG altså! ♥
    Og du, lykke til med lappen. Dette klarer du så fint!!

    SvarSlett
  15. Hehe, lykke til med lappen! Barnematen blir nok litt vanskeligere etterhvert, men ikke verre enn at du fikser det! Og tenk på all den ekstra tiden du får til håndarbeid da=)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails