søndag 14. oktober 2012

Og snart er det jul igjen...

Jepp, jeg er faktisk i gang med å tenke på jula. I fjor var jeg gravid og kvalm og energiløs, så juleforberedelser ble det litt stusselig med. I år er jeg i overkant tidlig ute. Eller kanskje ikke? Mannen informerer meg om at det bare er 10 uker til jul!

Juleverksted og julebingo er under planlegging, jeg har bestilt de første julegavene på nett i dag (med 50% rabatt!), og nå tror jeg at jeg har funnet en lettvint løsning på årets adventskalender også!




Vi går for Mummi! :) 

Jeg kjenner at jeg blir alldeles overlykkelig av tanken på å slippe å kjøpe inn 24 små, billige og brukbare gaver til en gutt på 3 år - det er nærmest umulig! Joda, det går ann å lage en aktivitetskalender istedet, men med en liten baby som krever sitt og en mann som jobber turnus, tror jeg det er lurest å legge koselige juleaktiviteter til dager der vi faktisk har muligheten til å få de gjennomført! (Å droppe adventskalender er uaktuelt. Jeg og mine søsken er oppvokst med det. Det er TRADISJON!)

Figurene i pakka blir fine å leke med. Når lillegutt er lei av å leke med de, får de plass i settekassa hans.
Og når han en gang blir for stor og kul for Mummi, kan jo bare jeg overta! ;)


Kalenderen har jeg bestilt her. Takk Pia, for at du har reklame på bloggen din! Også JULEreklame da gitt! ;)



14 kommentarer:

  1. Synd jeg ikke har en treåring i hus, fordi JEG kunne egentlig tenkt meg et slikt hus..

    SvarSlett
  2. Det er jo så deilig å være ute i god tid før jul! Tipper 3 åringen blir superfornøyd med denne!

    God jul er litt tidlig å si, men jeg ønsker deg iallefall en fin søndag! :)

    //Beate

    SvarSlett
  3. Nå fikk jeg fryktelig lyst på Mummikalender :-) men så har jeg ikke noen jeg kan late som den er til.... Hmmmm.

    SvarSlett
  4. *sukk* den var fin, jeg har Mummi dilla så kunne godt hatt en selv:) Forøvrig er jeg godt igang med gaver til pakkekalender selv 5x24 gaver blir en del så greit å starte litt tidlig LOL Blir litt fellesgaver da som bøker og spill, vil ikke kjøpe vas som bare blir kastet:)

    SvarSlett
  5. hihi, hintet til kjeresten min at jeg ville ha denne, og nå er han i allefall verdens beste :D Jippi :D

    SvarSlett
  6. Supert tips, vi skal kikke litt på denne siden etter barnas leggetid! Ha en god søndag. Klem.

    SvarSlett
  7. Jepp, har absolutt begynt å tenke på jula jeg også, ikke minst kalendergavene. Til min store overraskelse ville niåringen ha pakkekalender, ikke kjøpekalender i år. Tidligere år har jeg liksom prakka på henne den kalenderen jeg liker å lage. I år hadde jeg sett meg ut ferdig kalender med Lego Friends, men hun ville altså ha pakkekalender. Og ja, det kommer noe Lego Friends småtteri i den, men det vet jo ikke hun. :-)

    Kos deg med juleforberedelsene.

    SvarSlett
  8. Oh LOVE! Mathilden min er kanskje litt lite...men jeg er ikke for stor :)

    SvarSlett
  9. Ha ha, godt du falt for reklamen, jeg falt for fristelsen og la inn en reklame for adventskalendre i min desperasjon etter penger (jmf bilkollaps forrige helg...) Men man tjener jo ikke noe på å ha reklamen der. Men hvis noen klikker seg inn og bestiller, derimot! Så nå tror jeg at jeg har tjent åtte kroner! Takk:) (Og fin kalender, da;)

    SvarSlett
  10. Vi er også så småt begyndt på juleønske listen(børnene er;0)
    Vi har en pakke kalender,hvor der er plads til 24 pakker. Pakkekalenderen har været min mands, da han var barn,så det er bare en tradition vi ikke kan/vil bryde, selv om vi nu har 6 børn;0)
    vh.Laila

    SvarSlett
  11. Åhhh, jeg gleder meg!!!!
    Har gledet meg så til jul siste ukene, at det nesten gjør vondt, hehe.
    Har bestilt masse julegaver og planlegger ting jeg og mine små kan gjøre
    sammen i tiden fremover :o)
    Her blir det også droppet pakkekalender i år, for med 3 små så blir det
    fort mange pakker, hehe, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle
    kjøpt... Men finnes heldigvis mange flotte kalendere uten sjokolade nå :o)

    Ønsker deg en flott uke....

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  12. så fin denne var! er det virkelig bare ti uker igjen til jul..hoij..! det betyr nemmelig at jeg har "bare" 10 uker igjen til termin :)

    ..så fin pute du har sydd foresten!!

    SvarSlett
  13. Ah, himmel, tusen takk for kjempegodt tips! :) Kalendaren er no bestilt, og kan tru det er ei fornøgd jente som får åpne den 1. desember. Eg kan nesten ikkje vente sjølv! :) Det er jo inga overrasking at eg er svært glad i Mummi :)
    Den eplekaka di såg òg svært fristande ut, så takk for nok eit supert tips (og oppskrift). Og du, så superskjønne gutane dine er! Heilt nydelege :) Herlege aldrar på begge to :)
    Ha ein framleis fin dag :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails