onsdag 7. november 2012

Juleverksted-tips #3: Fuglemat


I helgen lagde jeg og lillegutt fuglemat.
Det er fort gjort, og det ble mye mindre søl og oppvask enn jeg så for meg. 


Du trenger

1 pakke delfiafett (250 g)
fuglefrø
5-6 yogurtbegere
hyssing

Smelt defiafettet i en kjele. Rør i fuglefrø. Hell over i yogurtbegrene og dytt en hyssingløkke nedi.
Sett begerene ut i kulda for å stivne. Heng de opp! 

Lett som en plett!





Vi har dårlig med trær rundt huset, så vi måtte henge opp fuglematen i tujabuskene. 
Når jeg tenker meg om har jeg vel sjelden sett en fugl her... 
Men hvis noen mot formodning skulle forville seg inn i boligfeltet, så slipper de nå å sulte:) 


Alle juleverksted-tipsene finner du samlet her.

3 kommentarer:

  1. Smil jeg lavede også fuglemad igår, tjek evt. min blog og billeder af det :-) ha en god dag.

    SvarSlett
  2. Vi lagde slike i fjor, jeg brukte småtelysglass :)
    Lagde til alle besteforeldrene og oldeforeldrene i julegaver også. De ble kjempeglade!

    SvarSlett
  3. Herlig herlig! Lagde slik i fjor vi også, i åpen barnehage, i år tror jeg jaggu vi skal bruke denne oppskriften og lage hjemme :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails